Helloween till Sverige!

Dagens glada nyhet är att tyska metalveteranerna Helloween släpper ny platta till hösten, och strax därefter ger sig ut på en turné som når Sverige med inte mindre än 3 konserter.
Helloween är alltid välkomna, och det blir till att masa sig iväg till Mejeriet i Lund i december, var så säkra!
Ska också bli spännande att höra vad de knåpat ihop i studion denna gång. Jag avstod från att köpa den i mina ögon tämligen värdelösa Unarmed - en samlingsplatta där Helloween satt ihop ett dussin akustiska och omarrangerade versioner av några av sina populäraste låtar, men de senaste "riktiga" albumen har varit helt okej i mina öron, inte minst Keeper Of The Seven Keys - The Legacy som hade en hel del riktiga pärlor i låtlistan.


Kommentarer
Postat av: Anders

'Ween till Sverige igen? Ja, då drar vi på oss våra urtvättade tröjor, lånar Chrilles leg och drar dit!

2010-07-16 @ 22:22:30
URL: http://www.trepunktnoll.blogspot.com/
Postat av: Magnus

Ja, missar inte dem igen. Grämer mig fortfarande för 07 när man missade dem med Gamma Ray :( Detta blir väl lite plåster på såren.

2010-07-16 @ 23:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0